top of page

א ב ג ד ה ו ז ח ט י כ ל מ נ ס ע פ צ ק ר ש ת

האות

שין

סקיצות בדו ממד

(שלב ראשון)

הצרה וצמצום

(שלב שני)

עיקול הזרועות

(שלב שלישי)

הוספת זרוע

(שלב רביעי)

סיבוביות

(שלב חמישי)

פריסה במרחב

(שלב שישי)

01

המחקר של האות ש׳ מתחיל בדו ממד, מתוך הפונט קורן. הדגש בסקיצות הדו ממדיות הוא על תנועה קליגרפית בזרועות של האות, מתוך הבנה שבסיס האות בתלת ממד ככל הנראה יהיה ״עמוד השדרה״ שמלווה את האות מכל כיוון. לכן, בעוד שבסיס האות נשאר יציב, הזרועות מעוקלות ומפותלות יותר מתוך מחשבה שהם יתפרסו במרחב. 

סקיצות בדו ממד

01

המחקר של האות ש׳ מתחיל בדו ממד, מתוך הפונט קורן. הדגש בסקיצות הדו ממדיות הוא על תנועה קליגרפית בזרועות של האות, מתוך הבנה שבסיס האות בתלת ממד ככל הנראה יהיה ״עמוד השדרה״ שמלווה את האות מכל כיוון. לכן, בעוד שבסיס האות נשאר יציב, הזרועות מעוקלות ומפותלות יותר מתוך מחשבה שהם יתפרסו במרחב. 

סקיצות בדו ממד

אני חוזרת בחזרה לדו ממד ומתחילה ליצור לאות סקיצות חדשות מפונט דוד וקורן, אני מנסה לחשוב על עיקולים שיוכלו לשרת אותי בהתפרסות של האות במרחב בתלת ממד. בנוסף, אני מתחילה לבחון האם גם כאן יש את אותו הצורך בעמוד שדרה מרכזי שממנו מוכפלות הרגליים הקבועות כמו באות א׳. בעבודה על האות נון היה חשוב לי להדגיש את הבסיס שלה כי ידעתי שככל הנראה הוא יהיה החלק המזוהה ביותר באות.

02

במעבר לתלת ממד, בשל העובדה שהמשקל של האות בזרועות יחסית כבד, שדה הראיה נחסם ולא מאפשר חלל פנימי לאות. לכן, נוצר צורך להצר ולצמצם את המשקל של האות ובכך לאפשר זיהוי מהיר לאות.

הצרה

וצמצום

02

הצרה וצמצום

במעבר לתלת ממד, בשל העובדה שהמשקל של האות בזרועות יחסית כבד, שדה הראיה נחסם ולא מאפשר חלל פנימי לאות. לכן, נוצר צורך להצר ולצמצם את המשקל של האות ובכך לאפשר זיהוי מהיר לאות.

03

הוספת זרוע נוספת לאות אמנם בעלת פוטנציאל להרחבת טווח הזיהוי של האות, אך ההוספה יוצרת גם עומס על החלל הפנימי של האות ובכך היא מקשה על הזיהוי שלה. לכן, כניסיון ליצור ריווח בין ארבעת הזרועות, ישנו שימוש בסיבוביות של הזרועות סביב עצמם בכדי להקצין את הפריסה שלהן במרחב.

סיבוביות

הוספת זרוע נוספת לאות אמנם בעלת פוטנציאל להרחבת טווח הזיהוי של האות, אך ההוספה יוצרת גם עומס על החלל הפנימי של האות ובכך היא מקשה על הזיהוי שלה. לכן, כניסיון ליצור ריווח בין ארבעת הזרועות, ישנו שימוש בסיבוביות של הזרועות סביב עצמם בכדי להקצין את הפריסה שלהן במרחב.

סיבוביות

01

05

06

פריסה במרחב

ההפרדה בין הזרועות באמצעות הסיבוב שלהן במרחב אומנם תרמה לפריסה שלהן במרחב, אך היא יצרה עומס בחלל הפנימי של האות. לכן, בעוד המוטיב של הסיבוביות נשאר, הוחלט לוותר על זרוע נוספת לאות. 

06

02

05

03

03

לאחר הצמצום, מגיע שלב התרגום של עיקול זרועות האות מדו ממד לתלת ממד. באמצעות עיקול זרועות האות במרחב, נפתחים כיוונים נוספים לצפייה באות כך שזרועות האות יתפרסו במרחב בזמן שבסיס האות נשאר קבוע.

עיקול הזרועות

לאחר הצמצום, מגיע שלב התרגום של עיקול זרועות האות מדו ממד לתלת ממד. באמצעות עיקול זרועות האות במרחב, נפתחים כיוונים נוספים לצפייה באות כך שזרועות האות יתפרסו במרחב בזמן שבסיס האות נשאר קבוע.

עיקול הזרועות

01

03

בעקבות המרווח שנוצר בין זרועות האות מתגלה הפוטנציאל להוספת זרוע נוספת לאות.

04

04

bottom of page