top of page

א ב ג ד ה ו ז ח ט י כ ל מ נ ס ע פ צ ק ר ש ת

אני חוזרת בחזרה לדו ממד ומתחילה ליצור לאות סקיצות חדשות מפונט דוד וקורן, אני מנסה לחשוב על עיקולים שיוכלו לשרת אותי בהתפרסות של האות במרחב בתלת ממד. בנוסף, אני מתחילה לבחון האם גם כאן יש את אותו הצורך בעמוד שדרה מרכזי שממנו מוכפלות הרגליים הקבועות כמו באות א׳. בעבודה על האות נון היה חשוב לי להדגיש את הבסיס שלה כי ידעתי שככל הנראה הוא יהיה החלק המזוהה ביותר באות.

אנו רגילים לראות אותיות, מילים ומשפטים בדו ממד. הדו ממדיות מאפשרת לנו לזהות את האותיות במהירות ובכך ליצור קריאה רציפה ללא הפרעות.

הפרויקט אות עברית חדשה, נולד מתוך סקרנות ואהבה לאות העברית. בפרויקט זה, אני מותחת את גבולותיה של האות המוכרת אל תפיסה מרחבית חדשה המאפשרת להביט באות מכל הכיוונים. במתיחת גבולות אלו, אני בוחנת מהם המאפיינים שיאפשרו לכל אות להשאר מזוהה גם כשהאות הופכת לתלת ממדית ונוספות לה פאות חדשות. המחקר בוחן עד איפה אפשר למתוח את הגבולות הללו, ומה קורה כאשר האותיות מקבלת נפח בחלל ממשי, האם הן עוברות את מבחן הקריאות, או שהן מקבלות חיים משל עצמם.

אות עברית

חדשה

אות עברית

חדשה

אנו רגילים לראות אותיות, מילים ומשפטים בדו ממד. הדו ממדיות מאפשרת לנו לזהות את האותיות במהירות ובכך ליצור קריאה רציפה ללא הפרעות. הפרויקט אות עברית חדשה, נולד מתוך סקרנות ואהבה לאות העברית. בפרויקט זה, אני מותחת את גבולותיה של האות המוכרת אל תפיסה מרחבית חדשה המאפשרת להביט באות מכל הכיוונים. במתיחת גבולות אלו, אני בוחנת מהם המאפיינים שיאפשרו לכל אות להשאר מזוהה גם כשהאות הופכת לתלת ממדית ונוספות לה פאות חדשות. המחקר בוחן עד איפה אפשר למתוח את הגבולות הללו, ומה קורה כאשר האותיות מקבלת נפח בחלל ממשי, האם הן עוברות את מבחן הקריאות, או שהן מקבלות חיים משל עצמם.

04

אות עברית

חדשה

אנו רגילים לראות אותיות, מילים ומשפטים בדו ממד. הדו ממדיות מאפשרת לנו לזהות את האותיות במהירות ובכך ליצור קריאה רציפה ללא הפרעות. הפרויקט אות עברית חדשה, נולד מתוך סקרנות ואהבה לאות העברית. בפרויקט זה, אני מותחת את גבולותיה של האות המוכרת אל תפיסה מרחבית חדשה המאפשרת להביט באות מכל הכיוונים. במתיחת גבולות אלו, אני בוחנת מהם המאפיינים שיאפשרו לכל אות להשאר מזוהה גם כשהאות הופכת לתלת ממדית ונוספות לה פאות חדשות. המחקר בוחן עד איפה אפשר למתוח את הגבולות הללו, ומה קורה כאשר האותיות מקבלת נפח בחלל ממשי, האם הן עוברות את מבחן הקריאות, או שהן מקבלות חיים משל עצמם.

מבחן קריאות

תוספת זרוע/רגל 

מוטיב של הכפלה

שילוב בין כתב לדפוס

אופי מעגלי

 אופי נוקשה וחד

 אופי קליגרפי

פרויקט הגמר של נועה ביו, מנשר, 2022

בהנחיית מאיר סדן והילה שאלתיאלי

תודה מיוחדת

יגאל הרמן 

זיו פינקל

bottom of page