Open Site Navigation
Vector 2
Vector 3

א ב ג ד ה ו ז ח ט י כ ל מ נ ס ע פ צ ק ר ש ת

האות וָיו

סקיצות בדו ממד

(שלב ראשון)

פירוק מבנה האות

(שלב שני)

תנועה קליגרפית

(שלב שלישי)

צמצום מבנה האות

(שלב רביעי)

סיבוב במרחב

(שלב חמישי)

01

האות ו׳ בדומה לי׳ היא בעלת מבנה פשוט, בשל העובדה שבאות יוד נשמר המבנה הפשוט והאחיד ללא פירוק לחלקים, באות ו׳ נעשה ניסיון ״לאתגר״ את האות והזיהוי שלה וכן לפרק אותה לכמה חלקים. הסקיצה הדו ממדית הראשונה, התחילה מפונט הדסה בניסיון לשמור על הפינה החדה שבגג האות. בסקיצה זו, יש חשיבה על האות כמו ספירלה שמסתובבת בתוך עצמה, סיבוביות זו יוצרת סיכון מבחינת הזיהוי של האות, מכיוון שהמבנה המסולסל מאזכר את האות זין. על אף הסיכון, נעשה ניסיון לראות האם בתלת ממד אולי אוכל לפתור את הבעיתיות הזו.

סקיצות בדו ממד

01

האות ו׳ בדומה לי׳ היא בעלת מבנה פשוט, בשל העובדה שבאות יוד נשמר המבנה הפשוט והאחיד ללא פירוק לחלקים, באות ו׳ נעשה ניסיון ״לאתגר״ את האות והזיהוי שלה וכן לפרק אותה לכמה חלקים. הסקיצה הדו ממדית הראשונה, התחילה מפונט הדסה בניסיון לשמור על הפינה החדה שבגג האות. בסקיצה זו, יש חשיבה על האות כמו ספירלה שמסתובבת בתוך עצמה, סיבוביות זו יוצרת סיכון מבחינת הזיהוי של האות, מכיוון שהמבנה המסולסל מאזכר את האות זין. על אף הסיכון, נעשה ניסיון לראות האם בתלת ממד אולי אוכל לפתור את הבעיתיות הזו.

סקיצות בדו ממד

אני חוזרת בחזרה לדו ממד ומתחילה ליצור לאות סקיצות חדשות מפונט דוד וקורן, אני מנסה לחשוב על עיקולים שיוכלו לשרת אותי בהתפרסות של האות במרחב בתלת ממד. בנוסף, אני מתחילה לבחון האם גם כאן יש את אותו הצורך בעמוד שדרה מרכזי שממנו מוכפלות הרגליים הקבועות כמו באות א׳. בעבודה על האות נון היה חשוב לי להדגיש את הבסיס שלה כי ידעתי שככל הנראה הוא יהיה החלק המזוהה ביותר באות.

01

בניסיון בתלת, הסיבוביות הופכת לקישוט ולא כמאפיין שתורם לזיהוי האות. לכן, יש חזרה לסקיצות הדו ממדיות בהם יש חשיבה על התנועה הקליגרפית של האות, אך עדיין ישנו ניסיון לפרק את המבנה של האות לכמה חלקים בכדי שיעזרו בזיהוי שלה. לכן, סקיצה זו מתחילה מפונט קורן, שיאפשר את האופי הקליגרפי של האות לעומת פונט הדסה. כמו כן, נוצר פיתול שמפריד בין גג האות לרגל האות מתוך כוונה שהפיתול עצמו מזוויות מסוימות יהווה בעצמו את גג האות.

פירוק

מבנה האות

02

פירוק

מבנה האות

בניסיון בתלת, הסיבוביות הופכת לקישוט ולא כמאפיין שתורם לזיהוי האות. לכן, יש חזרה לסקיצות הדו ממדיות בהם יש חשיבה על התנועה הקליגרפית של האות, אך עדיין ישנו ניסיון לפרק את המבנה של האות לכמה חלקים בכדי שיעזרו בזיהוי שלה. לכן, סקיצה זו מתחילה מפונט קורן, שיאפשר את האופי הקליגרפי של האות לעומת פונט הדסה. כמו כן, נוצר פיתול שמפריד בין גג האות לרגל האות מתוך כוונה שהפיתול עצמו מזוויות מסוימות יהווה בעצמו את גג האות.

במעבר לתלת ממד, נוצר עיקול קל ברגל האות, אך ההתמקדות היא בעיקר ליצור עיקול בגג האות בכדי ליצור גג שמתמשך במרחב. לאחר ניסיון זה, יש הבנה שההתמקדות בגג האות לא נכונה, ודווקא הפתרון נמצא ככל הנראה ברגל האות.

02

03

ישנה חזרה נוספת לסקיצות הדו ממדית בהם נעשה ניסיון להקצין את הצורניות הקליגרפית שתוכל לסייע בתלת ממד. במעבר לתלת ממד עם הסקיצה החדשה, התנועה הקליגרפית אכן עוזרת לזיהוי של האות, אך גג האות מזוויות מסוימות הופך את האות לאות זין.

תנועה קליגרפית

01

ישנה חזרה נוספת לסקיצות הדו ממדית בהם נעשה ניסיון להקצין את הצורניות הקליגרפית שתוכל לסייע בתלת ממד. במעבר לתלת ממד עם הסקיצה החדשה, התנועה הקליגרפית אכן עוזרת לזיהוי של האות, אך גג האות מזוויות מסוימות הופך את האות לאות זין.

תנועה קליגרפית

03

05

Group 2

אני חוזרת בחזרה לדו ממד ומתחילה ליצור לאות סקיצות חדשות מפונט דוד וקורן, אני מנסה לחשוב על עיקולים שיוכלו לשרת אותי בהתפרסות של האות במרחב בתלת ממד. בנוסף, אני מתחילה לבחון האם גם כאן יש את אותו הצורך בעמוד שדרה מרכזי שממנו מוכפלות הרגליים הקבועות כמו באות א׳. בעבודה על האות נון היה חשוב לי להדגיש את הבסיס שלה כי ידעתי שככל הנראה הוא יהיה החלק המזוהה ביותר באות.

בשל הדמיון לאות זין שנוצר מגג האות, הוחלט לצמצם את האות למבנה פשוט שמתסמך אך ורק על הרגל שלה. לשם כך, ישנה חזרה נוספת לסקיצות הדו ממדיות שרגל האות מאופיינת בתנועה קליגרפית עם התחלה וסיום זהים.

צמצום

מבנה האות

02

צמצום

מבנה האות

בשל הדמיון לאות זין שנוצר מגג האות, הוחלט לצמצם את האות למבנה פשוט שמתסמך אך ורק על הרגל שלה. לשם כך, ישנה חזרה נוספת לסקיצות הדו ממדיות שרגל האות מאופיינת בתנועה קליגרפית עם התחלה וסיום זהים.

04

סיבוב במרחב

במעבר לתלת ממד,ישנו עיבוי של רגל האות בכדי ליצור נפח, בנוסף נוצרת סיבוביות קלה שמבליטה את החזרתיות של האות מכל כיוון ובכך היא מקלה על הזיהוי שלה מזוויות רבות.

05

04

03

02

02