Open Site Navigation
Vector 2
Vector 3

א ב ג ד ה ו ז ח ט י כ ל מ נ ס ע פ צ ק ר ש ת

האות בית

סקיצות בדו ממד

(שלב ראשון)

כיפוף השלד

(שלב שני)

דימיון לאות כף

(שלב שלישי)

התפרסות ופיתול הבסיס

(שלב רביעי)

בין כתב לדפוס

(שלב חמישי)

01

המחקר של האות בית מתחיל בסקיצות דו ממדית, מתוך הפונט הצבי. בסקיצות הללו, ישנו ניסיון ליצור הכלאה בין כתב ודפוס באות. כך שבבסיס האות הזנב של האות נשאר, ובנוסף לכך, הבסיס מקבל עיקול שמקרב את האות לכתב. כמו כן, גם גג האות מקבל את אותו העיקול.

סקיצות בדו ממד

01

המחקר של האות בית מתחיל בסקיצות דו ממדית, מתוך הפונט הצבי. בסקיצות הללו, ישנו ניסיון ליצור הכלאה בין כתב ודפוס באות. כך שבבסיס האות הזנב של האות נשאר, ובנוסף לכך, הבסיס מקבל עיקול שמקרב את האות לכתב. כמו כן, גם גג האות מקבל את אותו העיקול.

סקיצות בדו ממד

אני חוזרת בחזרה לדו ממד ומתחילה ליצור לאות סקיצות חדשות מפונט דוד וקורן, אני מנסה לחשוב על עיקולים שיוכלו לשרת אותי בהתפרסות של האות במרחב בתלת ממד. בנוסף, אני מתחילה לבחון האם גם כאן יש את אותו הצורך בעמוד שדרה מרכזי שממנו מוכפלות הרגליים הקבועות כמו באות א׳. בעבודה על האות נון היה חשוב לי להדגיש את הבסיס שלה כי ידעתי שככל הנראה הוא יהיה החלק המזוהה ביותר באות.

01

אחרי הסקיצות של האות ב׳ בדו ממד, ישנו מעבר למרחב התלת ממדי בכדי לבחון איך ניתן לפרוס את הסקיצה הדו ממדית במרחב. נוצר כיפוף ועיקול של השלד הדו ממדי בכדי להתפרס במרחב וליצור זוויות נוספות שבהם האות תהיה מזוהה.

כיפוף

השלד

02

כיפוף

השלד

אחרי הסקיצות של האות ב׳ בדו ממד, ישנו מעבר למרחב התלת ממדי בכדי לבחון איך ניתן לפרוס את הסקיצה הדו ממדית במרחב. נוצר כיפוף ועיקול של השלד הדו ממדי בכדי להתפרס במרחב וליצור זוויות נוספות שבהם האות תהיה מזוהה.

בעבודה על הסקיצה התלת ממדית מתגלה בעיה, האות מאבדת את הזיהוי שלה מזוויות רבות והיא הופכת לאות אחרת.

02

03

הפריסה שנוצרה לאות במרחב לא מספיקה. ממבט צידי על האות, הזנב שבבסיס האות לא נראה לעין ולכן, האות מאבדת מרכיב חשוב בזיהוי שלה, והיא נראית כמו האות כ'.

דמיון
לאות כף

01

הפריסה שנוצרה לאות במרחב לא מספיקה. ממבט צידי על האות, הזנב שבבסיס האות לא נראה לעין ולכן, האות מאבדת מרכיב חשוב בזיהוי שלה, והיא נראית כמו האות כ'.

דמיון לאות כף

03

05

Group 2

04

אני חוזרת בחזרה לדו ממד ומתחילה ליצור לאות סקיצות חדשות מפונט דוד וקורן, אני מנסה לחשוב על עיקולים שיוכלו לשרת אותי בהתפרסות של האות במרחב בתלת ממד. בנוסף, אני מתחילה לבחון האם גם כאן יש את אותו הצורך בעמוד שדרה מרכזי שממנו מוכפלות הרגליים הקבועות כמו באות א׳. בעבודה על האות נון היה חשוב לי להדגיש את הבסיס שלה כי ידעתי שככל הנראה הוא יהיה החלק המזוהה ביותר באות.

במהלך הניסיון ליצור אות יותר מזוהה, ההתפרסות והפיתול של האות במרחב הוקצנה. בשונה מהסקיצה הקודמת, הפעם יש ניסיון למתוח את זנב האות בכדי להרחיב את טווח הזיהוי. בפועל, ההקצנה הזו חוסמת את שדה הראיה ואף מקרבת את האות ב׳ לאות ג׳.

התפרסות

ופיתול הבסיס

02

התפרסות

ופיתול הבסיס

במהלך הניסיון ליצור אות יותר מזוהה, ההתפרסות והפיתול של האות במרחב הוקצנה. בשונה מהסקיצה הקודמת, הפעם יש ניסיון למתוח את זנב האות בכדי להרחיב את טווח הזיהוי. בפועל, ההקצנה הזו חוסמת את שדה הראיה ואף מקרבת את האות ב׳ לאות ג׳.

04

בין כתב לדפוס

בתוצאה הסופית, זנב האות צומצם בחזרה, כך שהאופי של האות הוא בעיקר כתב, עם רמיזה קלה לדפוס. החללים הפנימים באות יחסית מרווחים בכדי שגם מצידי האות הזיהוי ישמר.

05

01

01

02

02

02