top of page

א ב ג ד ה ו ז ח ט י כ ל מ נ ס ע פ צ ק ר ש ת

האות ריש

סקיצות בדו ממד

(שלב ראשון)

מבנה ריבועי

(שלב שני)

שבירה זוויתית

(שלב שלישי)

זווית מרובעת

(שלב רביעי)

01

המחקר של האות ר' מתחיל בדו ממד, מתוך הפונט חיים. ההתמקדות בסקיצות הדו ממדיות היא בניסיון לייצר תנועה מעגלית והפרדה צורנית בין חלקי האות באמצעות קונטרסט גבוה בינהם. הניסיון לייצר את חלוקה זו, נובעת מתוך הבנה שהחלוקה תוכל לעזור בפירוק והארכה של החלקים במרחב התלת ממדי.

סקיצות בדו ממד

01

המחקר של האות ר' מתחיל בדו ממד, מתוך הפונט חיים. ההתמקדות בסקיצות הדו ממדיות היא בניסיון לייצר תנועה מעגלית והפרדה צורנית בין חלקי האות באמצעות קונטרסט גבוה בינהם. הניסיון לייצר את חלוקה זו, נובעת מתוך הבנה שהחלוקה תוכל לעזור בפירוק והארכה של החלקים במרחב התלת ממדי.

סקיצות בדו ממד

אני חוזרת בחזרה לדו ממד ומתחילה ליצור לאות סקיצות חדשות מפונט דוד וקורן, אני מנסה לחשוב על עיקולים שיוכלו לשרת אותי בהתפרסות של האות במרחב בתלת ממד. בנוסף, אני מתחילה לבחון האם גם כאן יש את אותו הצורך בעמוד שדרה מרכזי שממנו מוכפלות הרגליים הקבועות כמו באות א׳. בעבודה על האות נון היה חשוב לי להדגיש את הבסיס שלה כי ידעתי שככל הנראה הוא יהיה החלק המזוהה ביותר באות.

01

בשל המבנה הריבועי והאופי הזוויתי שיש לאות, במעבר לתלת ממד יש הבנה שהתנועה המעגלית שבחיבור רכיבי האות עלולה לפגוע בזיהוי שלה. לכן, החיבור משתנה לצורה יותר זוויתית שתואמת את אופי האות.

מבנה ריבועי

02

מבנה

ריבועי

בשל המבנה הריבועי והאופי הזוויתי שיש לאות, במעבר לתלת ממד יש הבנה שהתנועה המעגלית שבחיבור רכיבי האות עלולה לפגוע בזיהוי שלה. לכן, החיבור משתנה לצורה יותר זוויתית שתואמת את אופי האות.

03

בכדי ליצור התפרסות של גג האות במרחב, נפרס קו בעיקול פינתי. הקו, מהווה כקו מנחה שעליו נפרס התרגום של הסקיצה הדו ממדית. כתוצאה מכך, גג האות נפרס במרחב בשבירה זוויתית שמשלימה זוויות צפייה שהיו חסרות לאות בצדדים שלה.

שבירה זוויתית

03

בכדי ליצור התפרסות של גג האות במרחב, נפרס קו בעיקול פינתי. הקו, מהווה כקו מנחה שעליו נפרס התרגום של הסקיצה הדו ממדית. כתוצאה מכך, גג האות נפרס במרחב בשבירה זוויתית שמשלימה זוויות צפייה שהיו חסרות לאות בצדדים שלה.

שבירה זוויתית

03

04

04

זווית מרובעת

על אף שהזווית המרובעת באות מקבלת ריכוך, היא עדיין מהווה מוטיב מרכזי שתורם לזיהוי האות. בהתאם לכך, במרחב התלת ממדי הזווית המרובעת היא זו שתורמת ליצירת זווית צפייה נוספת.

04

02

ישנו ניסיון למתוח את הגבולות של הסקיצה הדו ממדית למבנה הפינתי שיש בקובייה בכדי ליצור כמה שיותר זוויות צפייה לאות.

02

bottom of page