top of page

א ב ג ד ה ו ז ח ט י כ ל מ נ ס ע פ צ ק ר ש ת

האות כף

סקיצות בדו ממד

(שלב ראשון)

מבנה ריבועי

(שלב שני)

דמיון למם סופית

(שלב שלישי)

צמצום במרחב

(שלב רביעי)

שבירה זוויתית

(שלב חמישי)

01

המחקר של האות כ' מתחיל בדו ממד, מתוך הפונט הצבי. ההתמקדות בסקיצות הדו ממדיות היא בניסיון לייצר הפרדה צורנית בין חלקי האות באמצעות קונטרסט גבוה בינהם. הניסיון ליצור את החלוקה זו, נובעת מתוך הבנה שהחלוקה תוכל לעזור בפירוק והארכה של החלקים במרחב התלת ממדי.

סקיצות בדו ממד

01

המחקר של האות כ' מתחיל בדו ממד, מתוך הפונט הצבי. ההתמקדות בסקיצות הדו ממדיות היא בניסיון לייצר הפרדה צורנית בין חלקי האות באמצעות קונטרסט גבוה בינהם. הניסיון ליצור את החלוקה זו, נובעת מתוך הבנה שהחלוקה תוכל לעזור בפירוק והארכה של החלקים במרחב התלת ממדי.

סקיצות בדו ממד

אני חוזרת בחזרה לדו ממד ומתחילה ליצור לאות סקיצות חדשות מפונט דוד וקורן, אני מנסה לחשוב על עיקולים שיוכלו לשרת אותי בהתפרסות של האות במרחב בתלת ממד. בנוסף, אני מתחילה לבחון האם גם כאן יש את אותו הצורך בעמוד שדרה מרכזי שממנו מוכפלות הרגליים הקבועות כמו באות א׳. בעבודה על האות נון היה חשוב לי להדגיש את הבסיס שלה כי ידעתי שככל הנראה הוא יהיה החלק המזוהה ביותר באות.

01

בשל המבנה הריבועי והאופי הזוויתי שיש לאות, במעבר לתלת ממד ישנו ניסיון למתוח את הגבולות של הסקיצה הדו ממדית למבנה כמעט זהה למבנה של קובייה בכדי ליצור כמה שיותר זוויות צפייה לאות.

מבנה ריבועי

02

מבנה

ריבועי

בשל המבנה הריבועי והאופי הזוויתי שיש לאות, במעבר לתלת ממד ישנו ניסיון למתוח את הגבולות של הסקיצה הדו ממדית למבנה כמעט זהה למבנה של קובייה בכדי ליצור כמה שיותר זוויות צפייה לאות.

03

בעקבות הדמיון לאות מ' סופית, יש צורך לצמצם ולקצר את המבנה הריבועי שנוצר לשתי פאות בלבד. כך שנוצרת זווית נוספת לצפייה מבלי לפגוע במבנה המוכר של האות.

צמצום במרחב

03

בעקבות הדמיון לאות מ' סופית, יש צורך לצמצם ולקצר את המבנה הריבועי שנוצר לשתי פאות בלבד. כך שנוצרת זווית נוספת לצפייה מבלי לפגוע במבנה המוכר של האות.

צמצום במרחב

04

05

04

שבירה זוויתית

בעקבות זיהוי שמבנה הקוביה יוצר מזוויות מסוימות בסיס וגג ארוכים מדי כך שהחלל הפנימי גדול מדי למבנה של האות. לכן, יש צורך לשבור מעט את הזווית של מבנה הקוביה שנוצר ולצמצם אותו.

05

02

המבנה הריבועי אומנם תורם ליצירת זיהוי של האות מזוויות נוספות, אך הוא גם יוצר בלבול מזוויות מסוימות ומקרב את האות במבנה שלה לאות מ׳ סופית.

03

03

bottom of page