Open Site Navigation
Vector 2
Vector 3

א ב ג ד ה ו ז ח ט י כ ל מ נ ס ע פ צ ק ר ש ת

האות פֵּא

סקיצות בדו ממד

(שלב ראשון)

עיקול הגג

(שלב שני)

עיקול הבסיס

(שלב שלישי)

מעגליות

(שלב רביעי)

חלל פנימי

(שלב חמישי)

01

המחקר של האות פ׳ מתחיל בדו ממד, מתוך הפונט דרגולין. בסקיצות אלו, יש התמקדות ביצירת תנועה קליגרפית באות מתוך הבנה שתנועה זו יכולה לתרום בהתפרסות של האות במרחב. בהתאם לכך, גג ובסיס האות מאופיינים בתנועה אלכסונית שמרחיבה את החלל הפנימי של האות. לעומתם, אף האות בעלת אופי מעגלי ומעוקל.

סקיצות בדו ממד

01

המחקר של האות פ׳ מתחיל בדו ממד, מתוך הפונט דרגולין. בסקיצות אלו, יש התמקדות ביצירת תנועה קליגרפית באות מתוך הבנה שתנועה זו יכולה לתרום בהתפרסות של האות במרחב. בהתאם לכך, גג ובסיס האות מאופיינים בתנועה אלכסונית שמרחיבה את החלל הפנימי של האות. לעומתם, אף האות בעלת אופי מעגלי ומעוקל.

סקיצות בדו ממד

אני חוזרת בחזרה לדו ממד ומתחילה ליצור לאות סקיצות חדשות מפונט דוד וקורן, אני מנסה לחשוב על עיקולים שיוכלו לשרת אותי בהתפרסות של האות במרחב בתלת ממד. בנוסף, אני מתחילה לבחון האם גם כאן יש את אותו הצורך בעמוד שדרה מרכזי שממנו מוכפלות הרגליים הקבועות כמו באות א׳. בעבודה על האות נון היה חשוב לי להדגיש את הבסיס שלה כי ידעתי שככל הנראה הוא יהיה החלק המזוהה ביותר באות.

02

כדי ליצור זוויות צפייה נוספות לגג האות, נפרס קו מעוקל במרחב. הקו, מהווה כקו מנחה שעליו נפרס התרגום של הסקיצה הדו ממדית. כתוצאה מכך, גג האות נפרס במרחב בתנועה מעגלית שמרחיבה את טווח הזיהוי של האות.

עיקול 

הגג

02

עיקול

הגג

כדי ליצור זוויות צפייה נוספות לגג האות, נפרס קו מעוקל במרחב. הקו, מהווה כקו מנחה שעליו נפרס התרגום של הסקיצה הדו ממדית. כתוצאה מכך, גג האות נפרס במרחב בתנועה מעגלית שמרחיבה את טווח הזיהוי של האות.

05

Group 2

04

חלל פנימי

המעגליות של אף האות יצרה עומס בחלל הפנימי שגרם לחסימה בזוויות צפייה מסוימות. בכדי לפתוח את שדה הראיה נוצר צורך לרווח בין רכיבי האות וליצור מרחק סביר בין אף האות לגבעול האות.  

05

02

03

בדומה לגג האות, בכדי ליצור זוויות צפייה נוספות לבסיס האות, נפרס קו מנחה שעליו נפרס התרגום של הסקיצה הדו ממדית. אך בבסיס האות, הקו מתעקל במרחב בכיוון נגדי לגג האות. באמצעות הכיוונים המנוגדים, בסיס וגג האות יוצרים בינהם חלל פנימי של מעגל. חלל זה, תורם לפריסה של האות במרחב בזווית צפייה של 360.

עיקול הבסיס

בדומה לגג האות, בכדי ליצור זוויות צפייה נוספות לבסיס האות, נפרס קו מנחה שעליו נפרס התרגום של הסקיצה הדו ממדית. אך בבסיס האות, הקו מתעקל במרחב בכיוון נגדי לגג האות. באמצעות הכיוונים המנוגדים, בסיס וגג האות יוצרים בינהם חלל פנימי של מעגל. חלל זה, תורם לפריסה של האות במרחב בזווית צפייה של 360.

עיקול הבסיס

01

02

אני חוזרת בחזרה לדו ממד ומתחילה ליצור לאות סקיצות חדשות מפונט דוד וקורן, אני מנסה לחשוב על עיקולים שיוכלו לשרת אותי בהתפרסות של האות במרחב בתלת ממד. בנוסף, אני מתחילה לבחון האם גם כאן יש את אותו הצורך בעמוד שדרה מרכזי שממנו מוכפלות הרגליים הקבועות כמו באות א׳. בעבודה על האות נון היה חשוב לי להדגיש את הבסיס שלה כי ידעתי שככל הנראה הוא יהיה החלק המזוהה ביותר באות.

03

הרכיב היחיד באות שנותר לא מזוהה בזווית צפייה רחבה הוא אף האות. לכן, בעקבות התובנה שהתנועה המעגלית תורמת לזיהוי האות, ובנוסף בשל האופי המסולסל שמזוהה עם אף האות. אף האות נפרס במרחב בצורה שמזכירה סליל ובכך הוא גם מקבל אפיון של מעגליות שתורמת לזיהוי שלו.

מעגליות

02

מעגליות

הרכיב היחיד באות שנותר לא מזוהה בזווית צפייה רחבה הוא אף האות. לכן, בעקבות התובנה שהתנועה המעגלית תורמת לזיהוי האות, ובנוסף בשל האופי המסולסל שמזוהה עם אף האות. אף האות נפרס במרחב בצורה שמזכירה סליל ובכך הוא גם מקבל אפיון של מעגליות שתורמת לזיהוי שלו.