top of page

א ב ג ד ה ו ז ח ט י כ ל מ נ ס ע פ צ ק ר ש ת

האות סמך

סקיצות בדו ממד

(שלב ראשון)

מבנה מעגלי

(שלב שני)

גג האות

(שלב שלישי)

פריסה במרחב

(שלב רביעי)

תנועה קליגרפית

(שלב חמישי)

01

המחקר של האות סמך מתחיל בדו ממד, מתוך הפונט קורן. בסקיצות הדו ממדיות ישנה התמקדות בהדגשת האופי המעגלי של האות באמצעות קונטרסט גבוה באות. ישנו ניסיון לייצר את התחושה המעגלית באמצעות תנועה קליגרפית אלכסוניות בין החלקים העבים לדקים באות.

סקיצות בדו ממד

01

המחקר של האות סמך מתחיל בדו ממד, מתוך הפונט קורן. בסקיצות הדו ממדיות ישנה התמקדות בהדגשת האופי המעגלי של האות באמצעות קונטרסט גבוה באות. ישנו ניסיון לייצר את התחושה המעגלית באמצעות תנועה קליגרפית אלכסוניות בין החלקים העבים לדקים באות.

סקיצות בדו ממד

אני חוזרת בחזרה לדו ממד ומתחילה ליצור לאות סקיצות חדשות מפונט דוד וקורן, אני מנסה לחשוב על עיקולים שיוכלו לשרת אותי בהתפרסות של האות במרחב בתלת ממד. בנוסף, אני מתחילה לבחון האם גם כאן יש את אותו הצורך בעמוד שדרה מרכזי שממנו מוכפלות הרגליים הקבועות כמו באות א׳. בעבודה על האות נון היה חשוב לי להדגיש את הבסיס שלה כי ידעתי שככל הנראה הוא יהיה החלק המזוהה ביותר באות.

02

בשל המבנה המעגלי של האות, החשיבה בסקיצה הדו ממדית היא על התנועה של האות במרחב. לכן, ישנו ניסיון לדמות את האות למעין סביבון שמכפיל את עצמו. כלומר, האות מסתובבת סביב עצמה וכך היא יוצרת ריבוי של זוויות צפייה לאות.

מבנה מעגלי

02

מבנה

מעגלי

בשל המבנה המעגלי של האות, החשיבה בסקיצה הדו ממדית היא על התנועה של האות במרחב. לכן, ישנו ניסיון לדמות את האות למעין סביבון שמכפיל את עצמו. כלומר, האות מסתובבת סביב עצמה וכך היא יוצרת ריבוי של זוויות צפייה לאות.

03

אומנם הצורה המעגלית של האות תורמת לזיהוי שלה מזוויות נוספות, אך יחד עם זאת ישנה הבנה שהתנועה המעגלית צריכה להתפרס בכדי ליצור זיהוי מירבי של האות. בכדי לייצר את התנועה הסיבובית במרחב התלת ממדי, נפרס קו מעוקל במרחב. הקו, מהווה כקו מנחה ועליו נפרס התרגום של הסקיצה הדו ממדית.

פריסה במרחב

03

אומנם הצורה המעגלית של האות תורמת לזיהוי שלה מזוויות נוספות, אך יחד עם זאת ישנה הבנה שהתנועה המעגלית צריכה להתפרס בכדי ליצור זיהוי מירבי של האות. בכדי לייצר את התנועה הסיבובית במרחב התלת ממדי, נפרס קו מעוקל במרחב. הקו, מהווה כקו מנחה ועליו נפרס התרגום של הסקיצה הדו ממדית.

פריסה במרחב

04

05

04

תנועה קליגרפית

בתוצאה הסופית, ישנו ריכוך בעיקול גג האות בהתאם לפריסה של רכיבי האות במרחב. פריסה זו, מדגישה את המבנה המעגלי של האות, מצמצמת את החלל הפנימי הרחב שנוצר, ויוצרת פרשנות לתנועה הקליגרפית במרחב שתורמת לזיהוי של האות. 

05

02

במעבר לתלת ממד, אני מנסה לראות האם התנועה המעגלית יכולה לתרום גם בגג האות.

03

03

bottom of page