top of page

א ב ג ד ה ו ז ח ט י כ ל מ נ ס ע פ צ ק ר ש ת

האות טית

נסיון בתלת ממד

(שלב ראשון)

סקיצות דו ממדית

(שלב שני)

תנועה קליגרפית

(שלב שלישי)

בקע בבסיס האות

(שלב רביעי)

סיבוב הבסיס

(שלב חמישי)

01

המחקר של האות מתחיל בתלת ממד באמצעות קווים ישרים ופשוטים. כך ניתן לבחון בדרך הפשוטה ביותר איך לחלק את האות במרחב בכדי שהיא תהיה מזוהה מכמה שיותר כיוונים. 

נסיון בתלת ממד

01

המחקר של האות מתחיל בתלת ממד באמצעות קווים ישרים ופשוטים. כך ניתן לבחון בדרך הפשוטה ביותר איך לחלק את האות במרחב בכדי שהיא תהיה מזוהה מכמה שיותר כיוונים. 

נסיון בתלת ממד

03

לאחר בחינה והסתכלות על האות ט׳ בתנועה הקליגרפית ישנו ניסיון לשנות את הסקיצה הדו ממדית במחשבה על אותה התנועה. בהמשך, במעבר עם הסקיצה החדשה חזרה לתלת ממד ישנה יצירה של עומק במרחב לפי התנועה הקליגרפית.

03

תנועה קליגרפית

01

לאחר בחינה והסתכלות על האות ט׳ בתנועה הקליגרפית ישנו ניסיון לשנות את הסקיצה הדו ממדית במחשבה על אותה התנועה. בהמשך, במעבר עם הסקיצה החדשה חזרה לתלת ממד ישנה יצירה של עומק במרחב לפי התנועה הקליגרפית.

תנועה קליגרפית

03

05

03

אני חוזרת בחזרה לדו ממד ומתחילה ליצור לאות סקיצות חדשות מפונט דוד וקורן, אני מנסה לחשוב על עיקולים שיוכלו לשרת אותי בהתפרסות של האות במרחב בתלת ממד. בנוסף, אני מתחילה לבחון האם גם כאן יש את אותו הצורך בעמוד שדרה מרכזי שממנו מוכפלות הרגליים הקבועות כמו באות א׳. בעבודה על האות נון היה חשוב לי להדגיש את הבסיס שלה כי ידעתי שככל הנראה הוא יהיה החלק המזוהה ביותר באות.

התנועה במרחב אומנם עזרה בהתפרסות של האות במרחב, אך היא לא תרמה לזיהוי שלה. לכן, הוחלט לחזור לסקיצה הדו ממדית הראשונה בכדי להבין איזה חלק באות יכול לתרום לזיהוי שלה במרחב. לשם כך, יש התבוננות על האות הקליגרפית, שבה יש חלוקה של בסיס האות לשניים. חלוקה זו, יוצרת מעין בקע באות שגם תורם לזיהוי של האות ט׳ וגם יכול לסייע בהתפרסות במרחב.

בקע

בבסיס האות

02

בקע בבסיס האות

התנועה במרחב אומנם עזרה בהתפרסות של האות במרחב, אך היא לא תרמה לזיהוי שלה. לכן, הוחלט לחזור לסקיצה הדו ממדית הראשונה בכדי להבין איזה חלק באות יכול לתרום לזיהוי שלה במרחב. לשם כך, יש התבוננות על האות הקליגרפית, שבה יש חלוקה של בסיס האות לשניים. חלוקה זו, יוצרת מעין בקע באות שגם תורם לזיהוי של האות ט׳ וגם יכול לסייע בהתפרסות במרחב.

04

סיבוב הבסיס

במהלך העבודה על האות בתלת ממד, נוצרת החציצה בהשראת התנועה הקליגרפית של האות בעזרת תנועה סיבובית. תנועה סיבובית זו, הופכת את הבסיס בזוויות מסוימות למעין בקע שחוצה את האות ותורם לזיהוי שלה.

05

01

01

01

01

01

אני חוזרת בחזרה לדו ממד ומתחילה ליצור לאות סקיצות חדשות מפונט דוד וקורן, אני מנסה לחשוב על עיקולים שיוכלו לשרת אותי בהתפרסות של האות במרחב בתלת ממד. בנוסף, אני מתחילה לבחון האם גם כאן יש את אותו הצורך בעמוד שדרה מרכזי שממנו מוכפלות הרגליים הקבועות כמו באות א׳. בעבודה על האות נון היה חשוב לי להדגיש את הבסיס שלה כי ידעתי שככל הנראה הוא יהיה החלק המזוהה ביותר באות.

02

נוצרת סקיצה דו ממדית מפונט דוד בכדי לתת לאות אופי. בסקיצה זו, יש חשיבה על עיקולים שיוכלו לסייע בהתפרסות של האות במרחב בתלת ממד. לכן, יש ניסיון ליצור תנועה סיבובית באות בהשראה של עיתון ישן שנכתב ביידיש, אך לבסוף התנועה מרגישה לא טבעית. מסיבה זו, ישנו ריכוך של הבסיס הריבועי שנוצר ואף ניסיון להקצין את העגלגלות שהייתה עוד בפונט דוד.

 

סקיצות

דו ממדיות

02

סקיצות דו ממדיות

נוצרת סקיצה דו ממדית מפונט דוד בכדי לתת לאות אופי. בסקיצה זו, יש חשיבה על עיקולים שיוכלו לסייע בהתפרסות של האות במרחב בתלת ממד. לכן, יש ניסיון ליצור תנועה סיבובית באות בהשראה של עיתון ישן שנכתב ביידיש, אך לבסוף התנועה מרגישה לא טבעית. מסיבה זו, ישנו ריכוך של הבסיס הריבועי שנוצר ואף ניסיון להקצין את העגלגלות שהייתה עוד בפונט דוד.

לאחר ניסיון לא מוצלח לאחד בין הסקיצות הדו ממדיות לתלת ממדיות, ישנה התבוננות חוזרת באות טית במקורות שונים. בהתבוננות, עולה המחשבה על התנועה הקליגרפית של האות שיכולה לסייע במרחב התלת ממדי.

02

bottom of page