Open Site Navigation
Vector 2
Vector 3

א ב ג ד ה ו ז ח ט י כ ל מ נ ס ע פ צ ק ר ש ת

האות גימל

נסיון בתלת ממד

(שלב ראשון)

סקיצות דו ממדית

(שלב שני)

איחוד הסקיצות

(שלב שלישי)

עמוד השדרה

(שלב רביעי)

הרגל השלישית

(שלב חמישי)

01

המחקר של האות ג׳ מתחיל בתלת ממד באמצעות קווים ישרים ופשוטים. כך שניתן לבחון בדרך הפשוטה ביותר איך תחולק האות במרחב בכדי שהיא תהיה מזוהה מכמה שיותר כיוונים.

נסיון בתלת ממד

01

המחקר של האות ג׳ מתחיל בתלת ממד באמצעות קווים ישרים ופשוטים. כך שניתן לבחון בדרך הפשוטה ביותר איך תחולק האות במרחב בכדי שהיא תהיה מזוהה מכמה שיותר כיוונים.

נסיון בתלת ממד

03

ישנו איחוד משתי הסקיצות, כאשר מהסקיצה הדו ממדית מהווה כשלד שנפרס בהתאם לסקיצה התלת ממדית. בנוסף, נוצרו עיקולים באות שמתפרסים לעומק בכדי שהאות לא תהיה שטוחה וגם בכדי לפנות מקום לרגליים הנוספות במידת הצורך.

02

איחוד הסקיצות

01

ישנו איחוד משתי הסקיצות, כאשר מהסקיצה הדו ממדית מהווה כשלד שנפרס בהתאם לסקיצה התלת ממדית. בנוסף, נוצרו עיקולים באות שמתפרסים לעומק בכדי שהאות לא תהיה שטוחה וגם בכדי לפנות מקום לרגליים הנוספות במידת הצורך.

איחוד הסקיצות

03

05

Group 2

03

אני חוזרת בחזרה לדו ממד ומתחילה ליצור לאות סקיצות חדשות מפונט דוד וקורן, אני מנסה לחשוב על עיקולים שיוכלו לשרת אותי בהתפרסות של האות במרחב בתלת ממד. בנוסף, אני מתחילה לבחון האם גם כאן יש את אותו הצורך בעמוד שדרה מרכזי שממנו מוכפלות הרגליים הקבועות כמו באות א׳. בעבודה על האות נון היה חשוב לי להדגיש את הבסיס שלה כי ידעתי שככל הנראה הוא יהיה החלק המזוהה ביותר באות.

בכדי לא ליצור עומס בהוספת הרגל הנוספת, ישנה חשיבה על גג האות כעוגן. כלומר, גג האות צריך להשאר קבוע ומזוהה יחסית. אך בפועל, בסקיצה התלת ממדית גג האות לא מספיק מזוהה. ולכן,  גג האות מקבל הארכה ופריסה במרחב, כאשר פריסה זו הופכת את הראש שלו למעין סריף, כאשר מנקודות מבט מסוימות הוא גם מתפקד כגג האות.

עמוד

השדרה

02

עמוד השדרה

בכדי לא ליצור עומס בהוספת הרגל הנוספת, ישנה חשיבה על גג האות כעוגן. כלומר, גג האות צריך להשאר קבוע ומזוהה יחסית. אך בפועל, בסקיצה התלת ממדית גג האות לא מספיק מזוהה. ולכן,  גג האות מקבל הארכה ופריסה במרחב, כאשר פריסה זו הופכת את הראש שלו למעין סריף, כאשר מנקודות מבט מסוימות הוא גם מתפקד כגג האות.

04

הרגל השלישית

בתוצאה הסופית, האות אכן נעזרת ברגל שלישית שעוזרת לזיהוי שלה גם מאחור, אך ״העמוד שדרה״ שתורם לזיהוי שלה הוא הגג שלה, כחלק עליון שמתעקל. בנוסף, המעגליות תרמה ליצירת זיהוי מכמה כיוונים, גם ברגליים של האות וגם בראש שלה.

05

01

01

01

01

01

אני חוזרת בחזרה לדו ממד ומתחילה ליצור לאות סקיצות חדשות מפונט דוד וקורן, אני מנסה לחשוב על עיקולים שיוכלו לשרת אותי בהתפרסות של האות במרחב בתלת ממד. בנוסף, אני מתחילה לבחון האם גם כאן יש את אותו הצורך בעמוד שדרה מרכזי שממנו מוכפלות הרגליים הקבועות כמו באות א׳. בעבודה על האות נון היה חשוב לי להדגיש את הבסיס שלה כי ידעתי שככל הנראה הוא יהיה החלק המזוהה ביותר באות.

02

לאחר ההתנסות בתלת ממד, נוצרה סקיצה דו ממדית מפונט דוד בכדי לתת לאות אופי. בסקיצות אלו, יש חשיבה על עיקולים שיוכלו לשרת אותי בהתפרסות של האות במרחב בתלת ממד. בנוסף, בעבודה על האות גימל התפיסה היא שגג האות יהווה את העוגן של האות. תפיסה זו, נובעת מתוך מחשבה שייתכן שבמעבר לתלת ממד יתווספו לה רגליים נוספות שיעזרו לזיהוי שלה מצדדים נוספים בזמן שהראש שלה נשאר קבוע יחסית.

סקיצות

דו ממדיות

02

סקיצות דו ממדיות

לאחר ההתנסות בתלת ממד, נוצרה סקיצה דו ממדית מפונט דוד בכדי לתת לאות אופי. בסקיצות אלו, יש חשיבה על עיקולים שיוכלו לשרת אותי בהתפרסות של האות במרחב בתלת ממד. בנוסף, בעבודה על האות גימל התפיסה היא שגג האות יהווה את העוגן של האות. תפיסה זו, נובעת מתוך מחשבה שייתכן שבמעבר לתלת ממד יתווספו לה רגליים נוספות שיעזרו לזיהוי שלה מצדדים נוספים בזמן שהראש שלה נשאר קבוע יחסית.

בדומה לאות אלף, בעבודה על הסקיצה התלת ממדית מתגלה הפוטנציאל של הוספת רגליים נוספות לאות.

01